pro smlouvy uzavřené prostřednictvím elektronického obchodu Artemigallery.sk účinné od 08.03.2024.
1.1. Ema Sádecká M.A., Korunní 2569/108, Praha 10 - Vinohrady, 101 00, ČR, IČO: 34344918, DIČ: 1021146984, (dále jen ,,Prodávající”) vydává tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „V práva, povinnosti a obchodní vztahy, které vznikají mezi prodávajícím a kupujícím (dále jen „Kupující“) na základě objednávky ze strany kupujícího, uskutečněné v elektronickém obchodě prodávajícího na adrese: https://artemigallery.cz/, zejména postup při objednávání zboží , dodací a platební podmínky, reklamační řízení a postup při odstoupení kupujícího od kupní smlouvy.
1.2. Tyto VOP jsou nedílnou součástí objednávky kupujícího a vztahují se výlučně na nákup v elektronickém obchodě prodávajícího.
1.3. 2. Tyto VOP platí na území Evropské unie pro koupi zboží objednaného prostřednictvím elektronického obchodu (dále jen „e-shop“) na https://artemigallery.cz/.
1.4. VOP vstupují v platnost dnem jejich zveřejnění na https://artemigallery.cz/. Prodávající Ema Sádecká si vyhrazuje právo tyto VOP kdykoli upravit.
1.5. Všechny vztahy mezi Kupujícím a Prodávajícím, které nejsou upraveny těmito všeobecnými obchodními podmínkami, se řídí příslušnými ustanoveními zákona č.j. 513/1991 Sb. Obchodní zákoník ve znění pozdějších předpisů. Je-li Kupující spotřebitelem ve smyslu § 52 ods. 3 zákona č . č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník v platném znění, tedy jedná-li se o Kupujícího, který při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, řídí se vztahy neupravené těmito všeobecnými obchodními podmínkami příslušnými ustanoveními zákona č.j. č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů.
1.6. Práva Kupujícího ve vztahu k Prodávajícímu vyplývající ze zákona č.j. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně zákona Slovenské národní rady č.j. 372/1990 Sb. o přestupcích ve znění pozdějších předpisů a zákona č.j. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího ao změně a doplnění některých zákonů (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku“) zůstávají těmito VOP nedotčeny.
1.7. Kupující vystavením objednávky vyslovuje, že se důkladně seznámil s těmito VOP a reklamačním řádem v nich obsaženým, tímto VOP a reklamačnímu řádu zcela rozumí a souhlasí s nimi.
2.1. E-shop je elektronický obchod umístěný na internetové https://artemigallery.cz/prostřednictvím kterého prodávající nabízí k prodeji zboží kupujícím.
2.2. Prodávající a provozovatel internetového portálu https://artemigallery.cz/ Ema Sádecká M.A., Korunní 2569/108, Praha 10 - Vinohrady, 101 00, ČR, IČO: 34344918, DIČ: 1021146984, (dále jen ,,Prodávající”)
Kontaktní údaje prodávajícího jsou:
Tel. číslo: +421 918 036 229
e-mail: info@artemigallery.cz
kontaktní osoba: Ema Sádecká
2.3. Kupujícím se rozumí fyzická osoba, nebo právnická osoba, která si elektronicky objedná zboží prostřednictvím e-shopu na https://artemigallery.cz/, nebo osoba, která má zájem koupit zboží nabízené v e-shopu, a v souladu s těmito VOP uzavře s prodávajícím prostřednictvím e-shopu kupní smlouvu a při uzavírání a plnění kupní smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání.
2.4. Objednávka je jednostranný právní úkon kupujícího – návrh na uzavření kupní smlouvy, provedený vůči prodávajícímu prostřednictvím e-shopu, s cílem získat na základě této objednávky zboží a zaplatit za něj kupní cenu.
2.5. Zboží jsou výrobky uváděné v katalogu prodávajícího, nacházejícím se v e-shopu, které prodávající nabízí k prodeji kupujícímu. Jedná se o originální umělecká díla.
2.6. Registrace je postup, při kterém kupující vyplní elektronický registrační formulář uvedený v e-shopu při nákupu. Registrace není povinná. Registrace poskytuje kupujícímu možnost využívat výhod svého registrovaného účtu. používat nastavení adresáře, sledovat stav své objednávky, prohlížet historii objednávek. Kupující je povinen v rámci registrace přesně a pravdivě vyplnit všechny údaje uvedené v registračním formuláři. Kupující odpovídá za přesnost, pravdivost a aktuálnost poskytnutých údajů při registraci.
3.1. Objednávku považujeme za platnou elektronickou objednávku jen pokud jsou všechny vyplněné údaje v registrových formulářích platné, pravdivé a řádně vyplněné.
3.2. Přijatá elektronická objednávka je považována za návrh Kupní smlouvy a je závazná. Objednávka zboží a jeho následná koupě a dodání se realizuje pouze prostřednictvím e-shopu, postupem a na základě podmínek uvedených v těchto VOP.
3.3. Předmětem objednávky může být:
3.3.1. Katalogové zboží – jsou výrobky, zařazené v sortimentu prodávajícího a zobrazené v elektronickém obchodě https://artemigallery.cz/ s uvedením názvu, objednacího kódu, popisu, měrné jednotky, ceny, případně s uvedením dalších upřesňujících údajů a vyobrazení výrobku.
3.3.2. Neobvyklé množství katalogového zboží - je takové množství, které převyšuje průměrný měsíční prodej prodávajícího v daném zboží.
3.3.3. Nekatalogové zboží – je zboží zhotovené nebo upravené podle zvláštních požadavků a specifikace kupujícího, zboží vyrobené na míru nebo zboží určené zvlášť pro jednoho kupujícího.
3.4. Kupující realizuje nákup zboží prostřednictvím e-shopu výběrem požadovaného zboží a jeho množství, výběrem způsobu úhrady kupní ceny za zboží, výběrem způsobu doručení zboží a vyplněním kontaktních a fakturačních údajů. Nakupovat on-line v e-shopu mohou jak registrovaní, tak neregistrovaní, kupující.
3.5. Kupující musí v objednávce, resp. při registraci, přesně a pravdivě uvést:
3.6.1. Svou identifikaci, t.j. obchodní jméno, nebo jméno a příjmení, sídlo/bydliště, kontakt (telefon a e-mailová adresa) v případě firmy: IČO, DIČ;
3.6.2. Kód objednávaného zboží uvedený v katalogu;
3.6.3. Množství objednávaného zboží;
3.6.4. Adresa místa dodání zboží (v případě neuvedení tohoto údaje se má za to, že zboží bude doručeno na adresu sídla/bydliště Kupujícího);
3.6.5. Jméno a příjmení osoby oprávněné k převzetí dodávaného zboží (nebude-li tento údaj uveden, má se za to, že k převzetí dodávaného zboží je oprávněn Kupující, případně jakýkoli jeho zaměstnanec).
3.7. Nebude-li objednávka obsahovat náležitosti dle předchozího článku, je považována za neúplnou. Prodávající se v takovém případě pokusí kontaktovat Kupujícího a vyzvat jej k odstranění nedostatků elektronické objednávky a jejímu případnému upřesnění a/nebo doplnění. Okamžikem doručení údajů upřesňujících a/nebo doplňujících elektronickou objednávku Prodávajícímu se elektronická objednávka považuje za úplnou.
3.8. Po výběru zboží Kupujícím a vyplnění jednotlivých údajů v objednávkovém formuláři, uvedených v bodě 3.3 těchto VOP, se kupujícímu v e-shopu zobrazí souhrn objednávky, který obsahuje následující údaje:
3.8.1. název a kód objednávaného zboží, přičemž bližší specifikace zboží se zobrazí po kliknutí na příslušný odkaz umístěný na souhrnu objednávky,
3.8.2. obchodní jméno, adresa sídla, případně adresa elektronické pošty, prodávajícího k zasílání reklamací, telefonní číslo prodávajícího a další údaje, které jsou potřebné pro kontakt kupujícího s prodávajícím,
3.8.3. celková cena zboží včetně daně z přidané hodnoty a nákladů na dopravu, tzn. poštovné, apod.,
3.8.4. platební podmínky, dodací podmínky a lhůta dodání zboží kupujícímu.
3.9. Kupující je před potvrzením objednávky povinen zkontrolovat údaje uvedené v objednávce. Kupující potvrzením objednávky závazně objedná vybrané zboží. Kupující objednávku potvrdí kliknutím na tlačítko „Objednávka s povinností platby“, čímž Kupující potvrzuje svou vědomost o nutnosti platby za objednané zboží, tzn. zaplatit kupní cenu a cenu dopravy.
3.10. Prodávající elektronicky potvrdí objednávku Kupujícího neprodleně po jejím doručení tím, že kupujícímu zašle e-mailovou zprávu s předmětem „Potvrzení objednávky“.
3.11. Prodávající je oprávněn objednávku nepotvrdit nebo již potvrzenou objednávku zrušit v případě, že ani při vynaložení veškerého úsilí, které lze od něj spravedlivě požadovat, není schopen dodat zboží kupujícímu:
3.11.1. ve lhůtě určené těmito VOP nebo,
3.11.2. v ceně, která byla uvedena v katalogu/nabídce e-shopu v době vystavení objednávky nebo
3.11.3. z důvodu vyprodání nebo nedostupnosti zboží nebo
3.11.4. z důvodu, že kupující zadal neexistující adresu dodání, resp. neexistující, neplatné nebo nepravdivé telefonní číslo, případně není možné v rámci 3 pracovních dnů od přijetí objednávky kupujícího telefonicky s kupujícím ověřit adresu dodání.
Ve výše uvedených případech prodávající neprodleně elektronicky zašle kupujícímu alternativní nabídku náhradního plnění (jiná dodací lhůta, jiná kupní cena, obdobné zboží apod.), kterou musí kupující výslovně potvrdit (písemně, elektronicky), aby došlo k platnému uzavření kupní smlouvy. Nedohodlo-li se s kupujícím náhradní plnění a kupující mezitím zaplatil kupní cenu, prodávající mu vrátí již zaplacenou kupní cenu do 7 dnů od uplynutí lhůty pro dodání zboží, spolu se všemi platbami, které od kupujícího přijal na základě kupní smlouvy.
3.12. Prodávající si vyhrazuje právo nepotvrdit objednávku kupujícího iv případě, že má kupující v době vystavení objednávky vůči prodávajícímu nevyrovnané závazky po datu splatnosti.
3.13. Potvrzením objednávky dle bodu 3.7. VOP se považuje objednávka kupujícího za závaznou. Ustanovení bodů 3.8. a 3.9. těchto VOP tím není dotčeno.
3.14. Kupující bere na vědomí a souhlasí, že v případě objednávky na neobvyklé množství zboží nebo v případě uvedení neexistující nebo jinak očividně nepravdivé adresy pro dodání zboží, je prodávající oprávněn telefonicky prověřit hodnověrnost objednávky s kupujícím.
3.15. Za dokončení nákupu je považováno, pokud kupující nákup řádně ukončil a bylo mu přiděleno a potvrzeno číslo objednávky.
4.6. Kupující je povinen za zboží, jehož objednávka byla potvrzena prodávajícím, řádně a včas uhradit kupní cenu včetně ceny dopravy, a to podle způsobu platby a způsobu dopravy, který si kupující zvolil v objednávce.
4.7. Kupní cena včetně DPH je uvedena u každého výrobku zobrazeného v e-shopu. Kupní cena se kupujícímu současně zobrazí v objednávce zboží a bude uvedena na faktuře vystavené prodávajícím. Kupní cena je uvedena včetně poštovného.
4.8. Kupní cenu včetně ceny dopravy může kupující uhradit jedním z následujících způsobů:
4.8.1. převodem na účet (internetbanking) – po potvrzení objednávky se kupujícímu zobrazí instrukce k platbě bankovním převodem a zároveň na e-mail kupujícího zadaný při registraci nebo v objednávce kupující obdrží všechny potřebné údaje k uhrazení objednávky bankovním převodem (variabilní symbol, číslo účtu, částku, apod.);
4.8.2. platbou prostřednictvím PayPal
4.9. Faktura na kupní cenu a cenu dopravy, vystavená prodávajícím, bude zaslána kupujícímu na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce a současně v listinné formě spolu se zbožím. Faktura připojená ke zboží slouží zároveň jako záruční list a potvrzení o uzavření kupní smlouvy ve smyslu § 6, ods. 1 zákona č . 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku.
4.10. Prodávající si vyhrazuje právo kdykoli upravit cenu zboží uvedenou v katalogu/nabídce e-shopu. Změna ceny zboží se nevztahuje na kupní smlouvy uzavřené před změnou ceny, bez ohledu na to, že ještě nedošlo k dodání zboží. Rozhodující je kupní cena zboží uvedená prodávajícím v potvrzení objednávky.
4.11. V případě objednávky nekatalogového zboží nebo katalogového zboží v neobvyklém množství může prodávající požadovat od kupujícího uhrazení kupní ceny a ceny dopravy předem nebo poskytnutí přiměřené zálohy. Poskytnutá záloha se po dodání zboží započítá na kupní cenu. V případě, že kupující řádně dodané a bezvadné zboží nepřevezme, prodávající může použít poskytnuté zálohy na náhradu škody, způsobené mu neplněním povinností ze strany kupujícího; nárok prodávajícího na náhradu škody převyšující poskytnutou zálohu tím zůstává nedotčen.
4.12. Při nákupu prostřednictvím e-shopu prodávajícího není možné uplatnění jiných než v e-shopu uvedených slev. Slevy nelze kombinovat, není-li výslovně uvedeno jinak.
5.6. Prodávající zajistí dodání zboží kupujícímu v jakosti a množství, jak bylo uvedeno v potvrzené objednávce kupujícího. Kupující se zavazuje převzít doručené zboží.
5.7. Objednávka je vyexpedována obvykle do 3 pracovních dnů.
5.8. V případě objednávky katalogového zboží skladem (ne v neobvyklém množství) s jiným způsobem platby než dobírkou, je lhůta dodání zboží 7 dní ode dne potvrzení objednávky prodávajícím.
5.9. V případě objednávky nekatalogového zboží nebo katalogového zboží v neobvyklém množství bude termín dodání zboží určen dohodou prodávajícího s kupujícím.
5.10. Prodávající dodá objednané zboží na dohodnuté místo dodání v pracovní dny. Za místo dodání se považuje místo uvedené v objednávce, do kterého je zboží dodáváno.
5.11. V případě, že objednané zboží není možné dodat v termínu dle bodu 5.2., 5.3. nebo 5.4., bude prodávající kupujícího o této skutečnosti neprodleně informovat spolu s uvedením náhradní dodací lhůty.
5.12. Dodací lhůta se přiměřeně prodlužuje o dobu, po kterou trvaly okolnosti bránící v dodání zboží, zejména události mající charakter vyšší moci (válka, stávka, nepokoje, výluka apod.).
5.13. Kupující je informován o vyexpedování zboží přepravní společnosti prostřednictvím e-mailu. Status objednávky může Kupující zkontrolovat po přihlášení do e-shopu.
5.14. Prodávající zasílá zboží prostřednictvím smluvního přepravce.
5.15. Spolu s dodáním zboží, zasílaného prostřednictvím smluvního přepravce prodávajícího, bude kupujícímu doručena faktura a dodací list vystavený prodávajícím, případně přepravní list nebo jiný odpovídající doklad přepravce. Dodací list obsahuje názvy dodaného zboží, jeho množství, měrné jednotky a identifikační údaje prodávajícího a kupujícího. Při převzetí zboží potvrdí kupující dodací list, případně přepravní list nebo jiný odpovídající doklad, a to uvedením jména, příjmení a čitelného podpisu kupujícího.
5.16. Při dodání zboží je kupující povinen zkontrolovat, zda počet samostatných ucelených balení souhlasí s údajem na přepravním listu smluvního přepravce a zároveň, zda tato balení nejsou poškozena. V případě nesouladu v počtu balení nebo při zjevném poškození některého z balení je kupující povinen zapsat zjištěné skutečnosti do přepravního listu nebo zásilku nepřevzít. Takový zápis bude dostatečným podkladem pro uplatnění reklamace vůči přepravci, v opačném případě reklamace na dopravu nemůže být prodávajícím akceptována.
5.17. Lhůta pro podrobné překontrolování dodaného zboží dle dodacího listu je 24 hodin od převzetí zboží. Kupující je povinen v této lhůtě písemně nebo elektronicky oznámit prodávajícímu zjištěný nesoulad mezi dodacím listem a dodaným druhem zboží, množstvím zboží nebo zjištěné zjevné vady zboží, v opačném případě je dodávka zboží považována za plně v souladu s dodacím listem.
5.18. Okamžikem převzetí dodaného zboží přechází nebezpečí vzniku škody na zboží na kupujícího. Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího až celkovým zaplacením kupní ceny zboží dle daňového dokladu vystaveného prodávajícím.
5.19. Odpovědnost prodávajícího za vady, na které se vztahuje záruka nevzniká, jestliže tyto vady byly způsobeny po přechodu nebezpečí škody na zboží vnějšími událostmi a nezpůsobil je prodávající nebo osoby, s jejichž pomocí prodávající plnil svůj závazek.
5.20. Zboží bude zabaleno obvyklým způsobem tak, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy.
5.21. Není-li v těchto VOP výslovně stanoveno jinak, kupující je povinen po potvrzení objednávky prodávajícím objednané a řádně dodané zboží vždy převzít a zaplatit za něj kupní cenu.
5.22. Pokud kupující objednané zboží nepřevezme z důvodů na jeho straně nebo nepodaří-li se zásilku doručit z důvodu nesprávně nebo nepravdivě uvedené dodací adresy kupujícím při vystavení objednávky nebo registraci, nebo nezaplatí-li kupující kupní cenu za zboží formou dobírky, je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s dopravou zboží zpět do skladu prodávajícího a náklady spojené s uskladněním objednaného zboží ve výši skladného 3 € za každý započatý den uskladnění, a to až do převzetí zboží kupujícím. Prvních 14 dní uskladnění zásilky prodávající neúčtuje skladné. V případě, že kupující požádá o doručení zboží, je prodávající oprávněn doručit zboží až po úhradě nákladů na spojených s dopravou do skladu prodávajícího a skladného ve smyslu tohoto bodu VOP. Právo na náhradu škody prodávajícího tímto není dotčeno.
5.23. Pokud nedoplatek za skladování zásilky ve smyslu bodu 5.16. těchto VOP nabude hodnotu rovnou nebo vyšší, než je hodnota zaplaceného zboží, kupující ztrácí nárok na vydání zboží kupujícímu nebo vrácení kupní ceny. Maximální lhůta uskladnění zboží prodávajícím je 1 měsíc.
6.6. Na dodávané zboží je kupujícímu poskytnuta záruční lhůta v trvání 24 měsíců ode dne dodání zboží kupujícímu, není-li prodávajícím v konkrétních případech určena jiná záruční lhůta.
6.7. Odpovědnost za vady, na které se vztahuje záruka, nevzniká, jestliže vady byly způsobeny po přechodu nebezpečí škody na zboží po jeho převzetí kupujícím nebo vnějšími událostmi a nezpůsobil je prodávající ani osoby, jejichž prostřednictvím plnil, zejména:
a) ztráty pokladního dokladu nebo faktury umožňujícího identifikovat oprávněnost kupujícího k uplatnění nároků z vad,
b) neoznámením zjevných vad při převzetí zboží (např. poškozený obal),
c) uplynutím záruční doby zboží,
d) poškozením zboží kupujícím při přepravě vlastním dopravním prostředkem nebo nesprávným uskladněním před montáží zboží,
e) používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy přirozenému prostředí,
f) neodborným zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o zboží,
g) poškozením zboží nadměrným zatěžováním, nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v návodu k používání, obecnými zásadami, technickými normami nebo bezpečnostními předpisy platnými v ČR, nebo s obvyklými podmínkami, nebo používáním k jinému účelu, ke kterému je zboží určeno.
6.8. Reklamace je uplatnění odpovědnosti za vady výrobku nebo služby.
6.9. Vyřízením reklamace se rozumí ukončení reklamačního řízení předáním opraveného výrobku, výměnou výrobku, vrácením kupní ceny výrobku, vyplacením přiměřené slevy z ceny výrobku, písemná výzva k převzetí plnění nebo její odůvodněné zamítnutí.
6.10. Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Kupující může místo odstranění vady požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady. Prodávající může vždy namísto odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže.
Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Stejná práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o odstranitelné vady, pokud však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
Jde-li o jiné neodstranitelné vady, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci.
6.11. Reklamace vad zboží může kupující uplatnit písemně na adrese sídla prodávajícího nebo e-mailem na adrese: https://artemigallery.cz/ do 7 dnů ode dne jejich zjištění, nejpozději do skončení záruční lhůty 24 měsíců od převzetí zboží.
Ustanovení tohoto bodu VOP se přiměřeně vztahuje i na zasílání stížností nebo podnětů kupujících, které nemají charakter reklamace vad zboží. Jsou-li stížnost nebo podnět odůvodněny, prodávající ji vyřídí ve lhůtě do 7 dnů od jejího doručení. O způsobu vyřízení stížnosti nebo podnětu zašle prodávající kupujícímu oznámení prostřednictvím e-mailové zprávy.
6.12. Kupující doručí reklamované zboží prodávajícímu spolu s písemnou reklamací; v případě reklamace zasílané e-mailem doručí kupující reklamované zboží po odeslání e-mailové reklamace. K reklamaci kupující připojí fakturu nebo pokladní doklad, který ke zboží obdržel; tyto zároveň slouží jako záruční list. Kupující může doručit reklamované zboží osobně do sídla společnosti prodávajícího nebo zaslat prostřednictvím České pošty, a.s. nebo kurýra na adresu sídla prodávajícího. Prodávající neodpovídá za nedoručení/ztrátu reklamovaného zboží, zapříčiněnou důvody na straně kupujícího, resp. přepravce, jehož prostřednictvím kupující zaslal reklamované zboží prodávajícímu. Prodávající nemůže reklamaci vyřídit bez obdržení reklamovaného zboží od kupujícího.
6.13. V případě, že doručení vadného zboží prodávajícímu není objektivně možné (např. z důvodu, že zboží je již zabudováno, jde o nadrozměrné zboží apod.), kupující připojí k reklamaci fotodokumentaci vadného zboží, případně prodávající provede ohledání vadného zboží v místě jeho instalace nebo montáže.
6.14. Prodávající při uplatnění reklamace vydá kupujícímu potvrzení. Pokud je reklamace uplatněna prostřednictvím e-mailu, prodávající zašle potvrzení o uplatnění reklamace kupujícímu obratem na e-mailovou adresu kupujícího.
6.15. Kupující má právo na úhradu nezbytných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady.
6.16. Pokud kupující uplatní reklamaci, prodávající nebo jím pověřený zaměstnanec nebo určená osoba poučí kupujícího o jeho právech dle bodu 6.5. těchto VOP; na základě rozhodnutí kupujícího, které z těchto práv kupující uplatňuje, je prodávající povinen určit způsob vyřízení reklamace dle bodu 6.4. těchto VOP:
ihned,
ve složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace,
v odůvodněných případech, zejména vyžaduje-li se složité technické zhodnocení stavu výrobku, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
Po určení způsobu vyřízení reklamace se reklamace vyřídí:
ihned,
v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit i později; vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dní ode dne uplatnění reklamace.
Po marném uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má kupující právo od smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu výrobku za nový výrobek.
6.17. Pokud kupující reklamaci zboží uplatnil během prvních 12 měsíců od koupě, prodávající vyřídí reklamaci zamítnutím jen na základě odborného posouzení; bez ohledu na výsledek odborného posouzení prodávající nebude od kupujícího vyžadovat úhradu nákladů na odborné posouzení ani jiné náklady související s odborným posouzením. Prodávající poskytne kupujícímu kopii odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace nejpozději do 14 dnů ode dne vyřízení reklamace.
6.18. Pokud kupující reklamaci výrobku uplatnil po 12 měsících od koupě a prodávající ji zamítl, prodávající v dokladu o vyřízení reklamace uvede, komu může kupující zaslat výrobek k odbornému posouzení. Je-li výrobek zaslán na odborné posouzení určené osobě, náklady odborného posouzení, jakož i všechny ostatní s tím související účelně vynaložené náklady nese prodávající bez ohledu na výsledek odborného posouzení. Pokud kupující odborným posouzením prokáže odpovědnost prodávajícího za vadu, může reklamaci uplatnit znovu; během provádění odborného posouzení záruční doba neběží. Prodávající kupujícímu uhradí do 14 dnů ode dne znovu uplatnění reklamace veškeré náklady vynaložené na odborné posouzení, jakož i všechny s tím související účelně vynaložené náklady. Znovu uplatněnou reklamaci nelze zamítnout.
6.19. Vyřízením reklamace není dotčeno právo kupujícího na náhradu škody dle zákona č.j. 294/1999 Sb. o odpovědnosti za škodu způsobenou vadným výrobkem.
7.6. Kupní smlouva mezi prodávajícím a kupujícím se uzavírá na dobu určitou a zaniká jejím splněním nebo odstoupením kupujícího ve smyslu tohoto článku. 7. VOP.
7.7. Kupující může uplatnit právo na odstoupení od kupní smlouvy bez uvedení důvodu ve lhůtě do 14 dnů ode dne převzetí zboží. Zboží se považuje za převzaté kupujícím okamžikem, kdy kupující nebo jím určená osoba převezme všechny části objednaného zboží.
7.8. Kupující může odstoupit od smlouvy i před zahájením běhu lhůty pro odstoupení od smlouvy.
7.9. Kupující může uplatnit právo na odstoupení od kupní smlouvy u prodávajícího jednoznačným prohlášením v listinné podobě, e-mailem nebo prostřednictvím formuláře na odstoupení, který tvoří přílohu těchto VOP (dále jen „formulář“).
7.10. Lhůta pro odstoupení od smlouvy ve smyslu bodu 7.2. těchto VOP se považuje za zachovanou, pokud oznámení o odstoupení od smlouvy bylo odesláno prodávajícímu nejpozději v poslední den lhůty. Pokud kupující provedl odstoupení od smlouvy prostřednictvím formuláře, prodávající po přijetí odstoupení obratem poskytne kupujícímu potvrzení o přijetí odstoupení.
7.11. Při odstoupení smlouvy ze strany kupujícího, po překročení 14-ti denní bezplatné garance spokojenosti, si prodávající vyhrazuje nárok na vyúčtování storno poplatku ve výši 12% hodnoty objednaného zboží. Prodávající ve lhůtě do 14 dnů ode dne doručení odstoupení kupujícího od smlouvy vrátí kupujícímu všechny platby pokrácené o storno poplatek, který bude řádně vyfakturován. To se nevztahuje na dodatečné náklady, pokud si kupující zvolil jiný druh doručení, než je nejlevnější běžný způsob doručení, který nabízí prodávající. Prodávající vrátí kupujícímu platby stejným způsobem, jaký použil kupující při své platbě. Tím není dotčeno právo kupujícího dohodnout se s prodávajícím na jiném způsobu platby.
7.12. Prodávající není povinen vrátit kupujícímu platby dle bodu 7.6. před tím, než mu je zboží doručeno nebo dokud kupující neprokáže zaslání zboží zpět prodávajícímu.
7.13. Kupující je povinen nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy zaslat zboží zpět na adresu sídla prodávajícího. Lhůta podle první věty tohoto bodu je zachována v případě, že zboží bylo předáno k přepravě v poslední den lhůty. Vrácené zboží musí být v původním stavu, zjevně nepoužívané, nepoškozené, kompletní a v co nejméně porušeném originálním obalu. Při vrácení zboží je nutné uvést variabilní symbol a datum nákupu, případně přiložit také kopii faktury nebo potvrzující e-mail o nákupu.
7.14. Kupující nese náklady na vrácení zboží dle bodu 7.8. Vrácení zboží kupující provede osobním doručením zboží na adresu prodávajícího, uvedené v bodě 5.8. těchto VOP nebo zasláním zboží prostřednictvím České pošty, a.s. nebo kurýra na adresu sídla prodávajícího. Kupující odpovídá za nedoručení/ztrátu vráceného zboží, zapříčiněnou důvody na straně kupujícího, resp. přepravce, jehož prostřednictvím zboží vrací prodávajícímu. Kupující odpovídá za jakékoli snížení hodnoty vráceného zboží v důsledku zacházení s ním jiným způsobem, než jaký je potřebný ke zjištění povahy, vlastností a funkčnosti zboží.
7.15. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je:
a) nekatalogové zboží, tzn. zboží upravené podle zvláštních požadavků a specifikace kupujícího, zboží vyrobené na míru nebo zboží určené zvlášť pro jednoho kupujícího,
b) zboží uzavřené v ochranném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo hygienických důvodů, a jehož ochranný obal byl po dodání porušen,
c) zboží, které může být vzhledem ke své povaze po dodání neoddělitelně smícháno s jiným zbožím.
7.16. Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě, že kupující neuhradí celou kupní cenu za zboží, a to ani v náhradní lhůtě do 15 dnů ode dne splatnosti kupní ceny. Oznámení o odstoupení prodávající doručí kupujícímu na adresu bydliště nebo elektronicky na e-mailovou adresu kupujícího.
8.6. Provozovatelem e-shopu, nacházejícího se na adrese https://artemigallery.cz/, je prodávající. Prodávající považuje všechny osobní údaje poskytnuté dobrovolně kupujícími v souvislosti s kupní smlouvou za přísně důvěrné a nakládá s nimi v souladu se zákonem č.j. 122/2013 Sb. o ochraně osobních údajů (dále jen „zákon o OOÚ“). Prodávající zpracovává výlučně takové osobní údaje, které jsou nezbytné pro plnění smlouvy v souladu s § 10 ods. 3 písm. b) zákona o MOP. Provedením objednávky na https://artemigallery.cz. Kupující poskytuje ve smyslu zákona o OOO Prodávajícímu v případě, že je fyzickou osobou osobní údaje v rozsahu: jméno, příjmení, datum narození (datum narození je nepovinný údaj sloužící výlučně pro účely jednoznačné identifikace Kupujícího při doručování zboží), adresa trvalého bydliště, telefonní číslo a emailová adresa, v případě, že je právnickou osobou nebo živnostníkem, osobní údaje v rozsahu obchodní jméno, sídlo, IČO, DIČ, DIČ, telefonní číslo a emailová adresa, za účelem provedení platné objednávky a uzavření kupní smlouvy s Prodávajícím, plnění a dodatečného potvrzení podmínek kupní smlouvy, za účelem zpracování elektronické objednávky, realizace dodávky, zúčtování plateb ak nezbytné komunikaci mezi Smluvními stranami.
8.7. Odesláním objednávky, resp. okamžikem registrace kupujícího v e-shopu, kupující vyjadřuje souhlas se zpracováním osobních údajů dle zákona o OOÚ. Informace poskytnuté prostřednictvím objednávkového, resp. registračního, formuláře, slouží výlučně pro potřebu poskytnutí plnění dle kupní smlouvy (doručení objednaného zboží přepravní společností). Osobní údaje kupujícího nebudou dále poskytovány třetím osobám. Na žádost registrovaného kupujícího jeho osobní údaje prodávající vymaže z databáze registrovaných uživatelů.
8.8. Kupující zasláním objednávky nebo registrací v rozsahu: jméno, příjmení, adresa bydliště, e-mailová adresa a telefonní číslo (příp. datum narození), prohlašuje, že jeho OU jsou přesné a pravdivé a dává svůj souhlas ve smyslu zákona o OOU se shromažďováním, uchováváním a zpracováním osobních údajů poskytovatelem a jejich použitím pro registrační a fakturační účely a další úkony spojené s objednaným produktem nebo službou, včetně pozdější komunikace s uživatelem (reklamace, odstoupení od smlouvy apod.), jakož i pro potřeby vlastního marketingu poskytovatele, pro účely nabízení Služeb, zasílání informací o produktech, a to i elektronickými prostředky. Kupující nese plnou zodpovědnost za škody způsobené nesprávností nebo neaktuálností poskytnutých osobních údajů. Kupující poskytuje Prodávajícímu tento souhlas po dobu 10 let, ode dne registrace nebo vyplnění objednávky. Kupující má právo kdykoli tento souhlas odvolat.
8.9. Kupující souhlasí, že provozovatel jako poskytovatel osobních údajů je oprávněn poskytnout osobní údaje spolupracujícím třetím osobám – zprostředkovatelům (zejména obchodním zástupcům vykonávajícím činnost prodeje produktů a služeb na základě smlouvy o obchodním zastoupení), pokud je to nutné k zajištění objednaných produktů Kupujícího od Prodávajícího. Souhlas je udělen do doby povinné evidence účetních údajů o Kupujícím.
8.10. Prodávající nezveřejňuje, nezpřístupňuje, neposkytuje osobní údaje kupujících žádným jiným subjektům, s výjimkou organizací, ve spolupráci s nimiž zajišťuje plnění smlouvy. Databáze osobních údajů kupujících je chráněna před poškozením, zničením, ztrátou a zneužitím.
8.11. Poučení dotyčné osoby (kupujícího) ve smyslu zákona o MOP:
8.11.1. Kupující má právo na základě písemné žádosti od prodávajícího vyžadovat potvrzení, zda jsou či nejsou osobní údaje o něm zpracovávány v obecně srozumitelné formě, a to:
– informace o zpracování osobních údajů v informačním systému v rozsahu podle § 15 odst. 1 písm. 1 písm. a) až e) druhý až šestý bod zákona o MOP;
– informace o zdroji, ze kterého prodávající získal její osobní údaje ke zpracování;
– seznam osobních údajů kupujícího, které jsou předmětem zpracování;
– opravu nebo likvidaci nesprávných, neúplných nebo neaktuálních osobních údajů kupujícího, které jsou předmětem zpracování;
– likvidaci osobních údajů kupujícího, jejichž účel zpracování skončil;
– jsou-li předmětem zpracování úřední doklady obsahující osobní údaje, kupující může požádat o jejich vrácení;
– likvidaci osobních údajů kupujícího, které jsou předmětem zpracování, došlo-li k porušení zákona o ochraně osobních údajů;
– blokování osobních údajů kupujícího z důvodu odvolání souhlasu před uplynutím doby jeho platnosti, pokud prodávající zpracovává osobní údaje na základě souhlasu kupujícího.
8.11.2. Kupující má dále právo u prodávajícího písemně namítat:
– zpracování jeho osobních údajů, o nichž předpokládá, že jsou nebo budou zpracovávány pro účely přímého marketingu bez jeho souhlasu a žádat jejich likvidaci;
– využívání jména, příjmení, titulu a adresy kupujícího za účelem přímého marketingu v poštovním styku;
– poskytování jména, příjmení, titulu a adresy kupujícího pro účely přímého marketingu.
8.11.3. Kupující má dále právo:
- u prodávajícího písemně nebo osobně, nesnese-li věc odklad, namítat vůči zpracování jejích osobních údajů bez jejího souhlasu, i když se souhlas ve smyslu § 10 ods. 3 písm. a), e), f) a g) zákona o OOÚ nevyžaduje, a to vyslovením oprávněných důvodů nebo předložením důkazů o neoprávněném zasahování do jejích práv a pravě chráněných zájmů, které jsou nebo mohou být v konkrétním případě takovým zpracováním osobních údajů poškozeny;
- u prodávajícího písemně nebo osobně, pokud věc nesnese odklad, namítat a nepodrobit se rozhodnutí prodávajícího, které by mělo pro něj právní účinky nebo významný dopad, pokud se takové rozhodnutí vydá výlučně na základě úkonů automatizovaného zpracování jeho osobních údajů;
– při podezření, že jeho osobní údaje se neoprávněně zpracovávají, podat Úřadu pro ochranu osobních údajů SR návrh na zahájení řízení o ochraně osobních údajů.
Nemá-li kupující způsobilost k právním úkonům v plném rozsahu, jeho práva může uplatnit zákonný zástupce. Pokud kupující nežije, jeho práva, která měl podle zákona o OOÚ, může uplatnit blízká osoba.
8.11.4. Jelikož kupující nemá povinnost své osobní údaje prodávajícímu poskytnout, je oprávněn svůj souhlas se zpracováním osobních údajů kdykoli odvolat. Prodávající si nesmí souhlas kupujícího vynucovat a ani podmiňovat hrozbou odmítnutí smluvního vztahu, služby, zboží nebo povinnosti, kterou mu stanoví zákon. Prodávající bude zpracovávat osobní údaje manuálně a/nebo pomocí prostředků výpočetní techniky, a to prostřednictvím oprávněných osob. Zpracováním osobních údajů se rozumí provádění jakýchkoli operací nebo souboru operací s osobními údaji, včetně jejich získávání, shromažďování, šíření, zaznamenávání, pořádání, přepracovávání nebo měnění, vyhledávání, prohlížení, přeskupování, kombinování, přemisťování, využívání, uchovávání, blok přeshraničního přenosu, poskytování, zpřístupňování nebo zveřejňování. Prodávající je oprávněn zpracovávat osobní údaje kterýmkoli z uvedených způsobů, je však povinen tyto údaje zajistit před zneužitím nebo poškozením v souladu se zákonem o OOO.
8.11.5. Kupující prohlašuje, že všechny jím uvedené údaje jsou pravdivé. Kupující prohlašuje, že si je vědom důsledků uvedení nepravdivých údajů, obzvláště skutečnosti, že by takové jednání mohlo být klasifikováno jako trestný čin.
8.11.6. Kupující zmocňuje Prodávajícího k ověření si poskytnutých informací o kreditní kartě v příslušném call-centru banky nebo společnosti, která kreditní kartu vydala.
9.6. V případě, že kupující - spotřebitel fyzická osoba, která při uzavření kupní smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání, není spokojen se způsobem, kterým prodávající vybavil jeho reklamaci, nebo se domnívá, že prodávající porušil jeho práva, má možnost obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu. Pokud prodávající na žádost odpověděl zamítavě nebo na ni neodpověděl do 30 dnů ode dne jejího odeslání má kupující má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu subjektu alternativního řešení sporů ve smyslu § 12 a násl. zák. čj. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů.
9.7. Příslušným subjektem pro alternativní řešení spotřebitelských sporů je Slovenská obchodní inspekce Slovenská obchodní inspekce, kterou lze pro uvedený účel kontaktovat na adrese Ústřední inspektorát SOI, odbor mezinárodních vztahů a ARS, Prievozská 32, PO BOX 29, 827 99 Bratislava nebo elektro .sk nebo adr@soi.sk, nebo jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství České republiky (seznam je dostupný na stránce http://www.mhsr.sk); kupující má právo volby, na který z uvedených subjektů alternativního řešení spotřebitelských sporů se obrátí.
9.8. On-line řešení sporu zajišťuje Evropská komise a slovenské kontaktní místo řešení sporů on-line (dále jen „RSO“). Stejně tak nároky prodávajícího vůči kupujícím mohou být uplatněny prostřednictvím evropské platformy.
Kupující může podat stížnost prostřednictvím platformy řešení sporů on-line (RSO) na stránce https://webgate.ec.europa.eu/odr/. Využití alternativního řešení sporu šetří peníze a čas, jelikož stížnost kupujícího bude vyřízena do 90 dnů a bez značných finančních výdajů.
9.9. Orgán dozoru, kterému podléhá činnost prodávajícího:
Inspekční orgán
Praha 10
10.6. Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti dnem jejich vydání.
10.7. Prodávající si vyhrazuje právo tyto VOP změnit a doplnit. Prodávající upozorňuje, že informace uvedené na https://artemigallery.cz/mohou být aktualizovány bez předchozího upozornění. Změna se stává účinnou ke dni jejího přijetí. Kupující s takovou jednostrannou změnou těchto VOP výslovně souhlasí. Na kupujícího se vždy vztahuje aktuálně platné a účinné znění VOP, ledaže z kogentního právního předpisu, od kterého není možné se odchýlit dohodou smluvních stran, vyplývá, že se použije konkrétní ustanovení VOP platné v době vzniku kupní smlouvy.
10.8. Prodávající může kdykoli bez předchozího upozornění změnit zboží uvedené na https://artemigallery.cz/
10.9. VOP v aktuálním znění jsou vždy dostupné na viditelném místě v e-shopu na adrese: https://artemigallery.cz/ VI. se tyto VOP považují za reklamační řád.
10.10. Ve všech věcech, které nejsou upraveny těmito VOP, se použijí příslušná ustanovení zák. čj. č. 102/2014 Sb., zák. čj. 22/2004 Z.z., Občanského zákoníku a dalších obecně závazných právních předpisů.
10.11. Smluvní strany se dohodly, že všechny spory, které mezi nimi vzniknou z právních vztahů na základě smlouvy nebo souvisejících smluv, včetně sporů o platnost, výklad a zánik této smlouvy, budou přednostně řešit formou smíru.
10.12. Odesláním elektronické objednávky Prodávajícímu, Kupující zároveň potvrzuje svůj bezvýhradný souhlas s VOP Prodávajícího.